zaterdag 3 januari 2009

OOK ZOVEEL, WALTER EN DIRK


OOK ZOVEEL, WALTER EN DIRK
Maar ‘onze’ en dus ook ‘mijn’ IEZERTORRE is er niet mee gediend, zo neuze-neuze nabij te staan met een reuzengrote rode VBTT-balon waarop een witte vredesduif geklemd staat. Die daarenboven immenser schijnt dan hetIJzermonument…Mijn mailbox staat nog altijd te trillen van verontwaardiging!
Den IJzertoren, mijn waarde Heer Voorzitter, staat er kloek en sterk genoeg alleen in al zijn glorie bij, zonder dat er kunstmatig vreemde psychedelische elementen moeten aan toe gevoegd worden, die uit de koker komen van een drugverslaafde. Is de klare boodschap, in vier talen, op ieder hoek, NOOIT MEER OORLOG, dan niet duidelijk genoeg? Of acht U het niet opportuun deze leuzen onder de ogen te brengen van Uw vrienden, de bommenleggers-Allah adepten?
Ook zoveel dus, mijn waarde Heer Voorzitter, en mijn waarde Alg. Secretaris, en een speciaal bedankje omdat jullie Anton Van Wilderode nog net niet bij de andere afgedankte symbolen in de kelder hebt gezet.
Zou de Heer Dirk Demeurie, als Alg. Secretaris, volgende jaren eens de Onder Secretarissen een kans willen geven? Misschien hebben zij een beter idee. Nu Bettina-lief en Bertje-zoet stilaan aan het wegdeemsteren zijn in en uit hun romppartijtje. Of vergis ik mij? Waren die in en op elkaar draaiende wentelende bollen op het scherm dan niet het werk van de VBRT, toen Aimé Vanhaecke daar met de Eerste Viool, pardon met Betitina Gheuysen in bed lag? Met die afschuwelijke bollen zullen we nog jaren zitten (en waarschijnlijk ook met de betaling voor hun ‘volgrechten’ aan Bettina-lief), maar van de protagonisten zijn we gelukkig verlost. Bertje zit zo goed als in de onderlade bij Carloientje en Bettina-lief, met of zonder kopvod, ligt ergens elders aan de papfles.
Dus neen, beide Heren! Blijf met Uw partij-pollen af van ‘d’en IEZERTORRE’ , en als U iets wilt doen, zet dan een aftel-klok boven op zijn kruiskop, zo groot als een zwaaiend vuurtorenlicht.
Wat er af te tellen valt? Ja, ik wist dat U dat niet zou (willen) weten. Maar ik zal U helpen (mijn bankrekenig vindt U rechts onderaan. Voor giften boven de € 30.000,- is een fiscaal attest voorzien, dat ik helaas, eerst bij jullie moet komen afkijken). Stel de klok in op 100 dagen. Dat is het getal dat de scholieren ook gebruiken om hun bevrijding te vieren. Zij uit de klauwen van de leraren, wij uit de klauwen van de usurpatoren…

Een vredevol en een gezond 2009
voor u en allen die u dierbaar zijn.

Walter Baeten, Voorzitter
Dirk Demeurie, Alg. Secretaris De winter
sluit ons in,
maar voor
een nieuw begin,
een jonger jaar
gaat open
met hunkeren
en hopen,
met vragen
en met wensen
van heil
voor alle mensen!
Anton van Wilderode
(°28-6-1918 - †15-6-1998)

Geen opmerkingen: